חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
    • מוצרים חדשים

      דבקי גורילה

  • גורילה בלוג
  • אודותינו
  • לקוחות עסקיים

כיצד ליצור תמונה אומנותית לקיר בתנאי חוץ עם גורילה קליר גריפ?

כיצד ליצור תמונה אומנותית לקיר בתנאי חוץ עם גורילה קליר גריפ?

כיצד ליצור תמונה אומנותית לקיר בתנאי חוץ עם גורילה קליר גריפ?

כבר הרבה זמן שמתחשק לי לעשות קצת אמנות קיר חיצונית “עשה זאת בעצמך” עבור הפטיו האחורי שלנו, וסוף סוף סיימתי את זה! כך הכנתי את פרויקט אמנות הקיר הפשוט הזה – ואיך אתם יכולים לעשות את זה גם!

 

 

כבר כשהצגתי לכם לראשונה את הפטיו האחורי שלנו, ציינתי שהרגשתי שהקיר ליד הדלת האחורית שלנו צריך משהו קטן. זה היה קיר ריק גדול שרק התחנן שימלאו אותו – וידעתי שאני רוצה להכין משהו שימלא אותו, פשוט לא הייתי בטוח מה עדיין. כמה שבועות קדימה, חברינו ב- Gorilla Glue פנו אלינו כדי לראות אם נהיה מעוניינים להשתתף איתם עם פרויקט קיץ. אנחנו מעריצים ענקיים של דבק גורילה, אז הסכמנו מיד, וידעתי שאני רוצה למצוא משהו לעשות על הקיר הקטן והריק הזה.

 

 

יש לציין – הפרויקט הזה ממומן על ידי Gorilla Glue, אבל אנחנו באמת מעריצים גדולים שלהם בבית שלנו. אני חושבת שזה די מעיד שכשהקופסה הגיעה לביתנו, ילדנו בן ה-4 העיף מבט אחד בקופסה במרפסת שלנו, ראה את הלוגו ואמר, “אוי, זה דבק!”

ככה אתה יודע שאתה מגדל אותם נכון, מבינים?!

עבור הפרויקט הזה, ממש קיבלתי השראה מאחד הפרויקטים שלי (אני יודעת, אני יודעת) – אמנות הקיר הגיאומטרית “עשה זאת בעצמך” שעשיתי לפני כמה שנים. זה עדיין אחד הפרויקטים האהובים עליי שעשיתי אי פעם, וזה היה כל כך מספק שרציתי לנסות את כוחי בפרויקט דומה אחר. הפעם, עם זאת, לא רציתי שזה יהיה סגנון תלת מימדי שבו אפשר לראות את המאחור- רציתי למלא אותו לגמרי בעץ. זה אולי נראה כמו פרויקט מאיים, אבל אני מבטיחה לכם שזה לא! הגרסה המקורית הייתה למעשה פרויקט ה-DIY הראשון שלקחתי על עצמי לגמרי, ועשיתי את זה גם סולו. אם אתם יודעים איך להשתמש במסור זווית, זה באמת כל מה שצריך לדעת כדי לקחת על עצמך את הפרויקט הזה!

בואו נצלול ישר פנימה, אוקיי?

 

 

חומרים:

-דף אחד של דיקט בגודל 1.30 ס”מ, חתוך לגודל הדרוש לקיר שלכם
-לוחות אורן 1X3 (אני מאמינה שהשתמשתי ב-8 – זה ישתנה בהתאם לגודל יצירת האמנות שלך)
גורילה קליר גריפ דבק תעשייתי שקוף לאמנות
אקדח מסמרים + מסמרים (הכרחי רק אם זה יתלה בחוץ – אם זה בתוך הבית, ניתן פשוט להשתמש בדבק!)
-כתם + צבע במגוון צבעים

 

הוראות:
שלב 1: עצבו את התמונה שלכם!

 

 

זה עשוי להיות החלק המאתגר ביותר בפרויקט – להבין איך אתם רוצים שזה ייראה! אין לי עצה אמיתית לגבי זה כי באמת פשוט שיחקתי עם זה עד שהתבייתי על משהו שאהבתי. גם לאמנות קיר זו וגם לאמנות הקיר האחרת שעשיתי, השתמשתי ב-Canva כדי ליצור עיצוב לאמנות שלי (השתמשתי באפליקציית הטלפון, כפי שניתן לראות למעלה). בעיקרון, הכנתי צורה מרובעת ואז מילאתי אותה בקווים עד שאהבתי את הדוגמה. אחר כך, שיחקתי עם צבעים ווריאציות שלהם עד שהיה לי משהו שנראה לי טוב.

זה לא מדע. אין דרך לא נכונה לעשות את זה, ושימו לב שהמוצר המוגמר לא בדיוק זהה לעיצוב הראשוני שלי – יש כמה שינויים. אם אתם מעדיפים פשוט לצייר את זה, לכו על זה. אם אתם מעדיפים אחרת, זה גם בסדר. פשוט תעשו תוכנית כללית כדי שתדעו איך להתחיל!

 

שלב 2: מסגרת האמנות שלך

 

 

התחלתי בבניית מסגרת סביב האומנות. הערה: לא לצרף שום דבר בשלב זה. הכל עניין של התאמה יבשה כדי לוודא שהעיצוב  שלנו עובד. לעת עתה, פשוט מקמו את כל מה שאתם רוצים שיהיה ועצרו את השאר.

הידקתי את חלקי המסגרת כדי שלא יזוזו בזמן שהרכבתי את החלקים הפנימיים – כל מה שצריך לעשות כאן הוא לחתוך את הלוחות לאורכם עם פינות אלכסוניות ולהכניס אותם למקומם.

 

שלב 3: בצע את הגזרות הפנימיות

 

 

עכשיו צריך למלא את זה. רק לשים אותו במקום כדי לוודא שהכל מתאים יפה. התחלתי בציור קווים לאורך מרכז הלוח הן אופקית והן אנכית (מוצג להלן) כדי שאוכל למצוא את מרכז הלוח המדויק ולהישאר על הקווים בזמן שהנחתי את השאר.

עבור החלק הזה של הפרויקט, פשוט העליתי את התבנית שלי בטלפון שלי ולאט לאט עברתי את כל החתכים. עשיתי את העיצוב שלי כך שכל החתכים יהיו 90 מעלות או 45 מעלות, כך שאין זוויות מסובכות לחשוב עליהן או קצוות מוזרים. הכל משתלב בצורה חלקה מבלי להתמודד עם זוויות מורכבות. אף פעם לא הייתי כל כך מעולה בגיאומטריה!

 

 

המשיכו לחתוך ולהתאים דברים למקומם עד שתסיימו כמעט. אם יש לכם חלקים זעירים כמו שעשיתי, תרצו לשמור אותם למועד מאוחר יותר – הדברים ישתנו מעט ככל שאתם למעשה מחברים אותם ללוח התומך, אז לא נרצה לבזבז זמן על חתיכות זעירות שכנראה לא יתאימו אחר כך. פשוט בצעו את החלקים הגדולים יותר ואז המשיכו לשלב הבא.

 

שלב 4: צביעת הלוחות

 

 

לאחר שגזרתם את כל (או לפחות את רוב) הלוחות, אתם מוכנים להוסיף קצת צבע. כמובן שאפשר לעשות כאן איזו דוגמה או סגנון שתרצו, אבל בחרנו ללכת עם תערובת צבעים. לא רציתי שהלוח יהיה רווי מדי, אז השתמשתי בטכניקת הלבנה עם הצבע כדי לקבל מראה דליל יותר. הנה איך שזה נעשה:

 

 

קחו כוס פלסטיק והוסיפו מעט מים. אל תעשו את זה מסובך מדי – מילאתי בערך לשורה הראשונה, אולי חצי כוס?
יוצקים פנימה מעט צבע. הייתי אומרת שעשיתי בערך 2 חלקי מים לחלק אחד של צבע.
מערבבים ואז משתמשים במברשת כדי להבריש את התערובת על העץ
הניחו לו לשבת 10-15 שניות, ולאחר מכן השתמשו במגבת נייר או מטלית כדי לנגב את העודפים.
אם אתם לא אוהבים את הצבע, הוסיפו יותר מים כדי להפוך אותו לפחות תוסס ויותר צבע כדי להפוך אותו לתוסס יותר.
זו בהחלט טכניקה גמישה ואתם יכולים לשחק איתה עד שתמצאו את השילוב המושלם עבורכם.
השתמשתי בתבנית שלי כדי להכתים את כל החלקים המתאימים, ואז אפשרתי להם להתייבש לחלוטין.

הערה: גיליתי שאחרי שהסרתי את כל החלקים שלי וצבעתי אותם, היה לי קצת קשה להרכיב הכל בחזרה בדיוק כמו שהיה קודם. חלק מהחלקים עשויים להיראות באותו אורך אך למעשה הם מעט מאוד שונים. לא היה אכפת לי להתאים בזמן שהלכתי (הייתי צריכה לחתוך מעט כמה מהלוחות כדי שיתאימו), אבל אם אתם רוצים להבטיח שהכל יישאר בדיוק כפי שהיה, שקלו לסמן את החלק האחורי שלהם בזמן שאתם מסיר אותם מהלוח!

 

שלב 5: חברו את הכל ביחד!

 

 

עכשיו החלק המהנה – ההרכבה בפועל! כדי לחבר את העץ, השתמשתי בגורילה קליר גריפ. הדבק הזה אולי נראה לא יומרני, אבל הוא תופס ממש – ניתן להשתמש בו כמעט על כל חומר שניתן לחשוב עליו (כולל מתכת, זכוכית, פלסטיק, עץ, עור, ועוד המון דברים אחרים), וזה פנטסטי עבור פרויקטים כאלה! החלק הטוב ביותר הוא שהוא 100% עמיד למים, כך שהוא נהדר עבור פרויקטים פנימיים וחיצוניים כאחד.

דבר נהדר נוסף בגורילה קליר גריפ הוא שהוא יוצר קשר חזק וקבוע (החומר הזה לא הולך לשום מקום), ואם רציתי להשתמש בו על משהו שבו הוא עשוי להיות קצת יותר גלוי, הוא מתייבש שקוף לחלוטין ואפילו ניתן לצביעה ברגע שהוא מתייבש!

בעצם, זה דבק קסום ומושלם ואתם יכולים להבין למה הילד שלי כבר מבין ש-Gorilla Glue הוא הטוב ביותר בגיל ארבע. הוא יודע מה נכון.

אם הייתי תולה את האמנות הזו בפנים, הייתי משתמשת רק בדבק (זה מה שעשיתי עם הפרויקט האחרון שלי !), אבל מכיוון שזה הולך להיות בחוץ וחשוף לכל מיני אלמנטים ,השתמשתי גם בכמה מסמרי גימור קטנים בכל לוח. זה לא בגלל שהדבק לא יכול להתמודד עם החום והאלמנטים – זה בגלל שהעץ לא יכול! עץ מתעוות לעתים קרובות כאשר הוא נחשף ללחות גבוהה ולשינויי טמפרטורה מטורפים, ולכן בדרך כלל מומלץ להשתמש בדבק ובמסמרים בפרויקטים מסוג זה כדי להבטיח הדבקה מתמשכת.

אבל, שוב – בציור הקיר הפנימי שלנו, השתמשתי רק בדבק ולא הייתה לי בעיה אחת במשך יותר משנתיים!

 

 

התחלתי עם המסגרת בעת ההרכבה, ואז פשוט עבדתי לאט לאט סביב העיצוב עד שהכול התמלא. אם תזכרו, שמרנו כמה מהחתיכות הקטנטנות למועד מאוחר יותר, אז הייתי צריכה לחזור ולעשות כמה חתיכות במסור. ואז פשוט ציירתי אותם והכנסתי אותם למקומם והיינו מוכנים !

 

שלב 6: איטום האמנות

השלב האחרון הוא לאטום את הכל כך שהעץ מוגן. השתמשתי ב-spar urethane (שהוא סוג של סילר המיועד לשימוש חיצוני) ונתתי לו שלוש שכבות, כפי שהומלץ על הקופסה. לאחר מכן, ניתקנו אותו והתפעלנו מעבודה טובה!

 

 

אני ממש ממש ממש מאוהבת באיך שהפרויקט הקטן הזה יצא, ואני כל כך אסירת תודה ל-Gorilla Glue שנתנה לי את “הבעיטה” שהייתי צריכה כדי סוף סוף למחוק את זה מרשימת המטלות שלי. הפטיו שלנו נראה קצת יותר שלם עכשיו וזה נותן לי ממש מוטיבציה להמשיך לעבוד עליו!

כמובן, מכיוון שזה הולך להיות 40+ מעלות בכל יום בעתיד הנראה לעין, יש לי הרגשה שאולי אני מחכה עד האביב כדי להתמודד עם עוד פרויקטים חיצוניים. אני פשוט לא יכולה להתמודד עם החום השנה כמו שאני יכולה בדרך כלל!

 

זהו פוסט ממומן שנכתב מטעם Gorilla Glue עבור המחברת. כל הדעות הן 100% של המחברת.
הפוסט תורגם לעברית ע”י דבק גורילה ישראל. פוסט המקור נמצא כאן:
https://www.loveandrenovations.com/diy-outdoor-wall-art/